Segmentarea clienților

SERVICIILE NOASTRERESURSE UTILE

Împărțirea clienților în grupuri care conțin persoane similare după unul sau mai multe criterii poartă denumirea de segmentarea clienților sau segmentarea consumatorilor. Criteriile după care se grupează clienții pot fi: localizare, vârsta, sexul, interese, nevoi sau obiceiuri.

5 pași esențiali pentru a realiza corect segmentarea clienților

  1. Stabilirea datelor care vor fi colectate și a metodelor folosite pentru colectare.
  2. Colectarea datelor din una sau mai multe surse.
  3. Analiza datelor colectate.
  4. Realizarea segmentării după criteriile stabilite.
  5. Actualizarea periodică a datelor.

5 tipuri de criterii de segmentare pentru B2B (firme care vând către firme)

  1. Industrie / activitate.
  2. Numărul de angajați.
  3. Cifra de afaceri
  4. Localizare
  5. Volumul, valoarea sau tipul achizițiilor efectuate

7 tipuri de criterii de segmentare pentru B2C (firme care vând către persoane fizice)

  1. Vârstă, studii, sex, stare civilă sau studii.
  2. Localizare (urban, rural, orașe mari, orașe mici, etc.).
  3. Venitul lunar.
  4. Surse de informare.
  5. Nevoi, dorințe, probleme.

Segmentarea clienților poate fi realizată de orice firmă, indiferent de mărimea acesteia și ajuta firma:

  • să crească vânzările întrucât activitățile de vânzare și marketing se pot concentra pe segmentele de clienți cele mai profitabile;
  • să crească impactul mesajelor comunicate în campaniile de promovare;
  • să stabilească o relație mai bună cu clienții;
  • să diversifice vânzările către clienți;
  • să dezvolte produse mai bune pentru anumite nevoi aleclienților.

Analiza diferitelor caracteristi ale clienților precum și modul în care aceste caracteristice se corelează una cu celată oferă oricărei firme o imagine mai completă despre cine sunt clienții, ce probleme au și ce produse le rezolvă problemele și nevoile pe care le au.