Analiza SWOT este o metodă de analizare folosită în afaceri pentru a avea o imagine de ansamblu asupra unei situații punctuale precum realizarea unui website, o campanie de marketing, strategia de marketing, etc. sau o imagine generală a activității și situației firmei.
Planificarea unui website sau a unei campanii de marketing fără o analiză SWOT este, de cele mai multe ori, sortită eșecului iar obiectivele stabilite se dovedesc adesea nerealiste.
Pentru un proiect care urmărește analiza situației curente a unei firme, regăsim mai jos un exemplu de chestinor folosit pentru analiza SWOT
Punctele tari evidențiează ceea ce firma face foarte bine sau ce îi oferă unei afaceri un avantaj în fața competitorilor. La fel ca punctele slabe, cele tari țin de firmă, indicatorii obținuți putând fi influențați de managementul firmei.
Punctele slabe reflectă situația/situațiile negative pe care firma le are la nivel de capital uman, ofertă de produs / producție, sistematizare și procese interne, flux de capital, etc.
La fel ca amenințările, oportunitățile țin de mediul extern al firmei. Adeseori există posibilități limitate de influențare.
Acestea sunt doar câteva din întrebările pe care un chestionar pentru analiza SWOT a afacerii le poate cuprinde. Totodată, așa cum prezentam la început, analiza SWOT se poate face punctual, pe o activitate a firmei - spre exemplu, atunci când firma dorește să își refacă un website sau să lanseze o campanie de marketing - sau se poate face la nivel general, pentru întreaga afacere.
De reținut este fapul că întotdeauna stabilirea unor obiective SMART se poate face numai după o analiză SWOT.
Realizăm analize SWOT pentru activitățile punctuale ale unei firme precum: refacerea/dezvoltarea unui website, strategie de promovare, imaginea de ansamblu afacerii, politica de vânzări, strategia generala a afacerii, etc.
ADWIZ MARKETING
TVA: RO26613327
Str. Bănești Nr. 3
Ploiești, România
SERVICII
RESURSE UTILE
COMPANIE